اشتراک گذاری

تعمیر فلت تلویزیون ال جی

تعمیر فلت تلویزیون LG با دستگاه های مخصوصی انجام می شود و لازم است که تکنسین مهارت لازم را برای این کار داشته باشد. مرکز سخت افزار ایران یکی از مراکز خوشنام در این عرصه است که با دارا بودن دستگاه های به روز و تکنسین های ماهر و با تجربه، تجربه دلنشینی از تعمیر فلت تلویزیون را برای کاربران فراهم می کند.

تعمیر فلت تلویزیون ال جی

آب خوردگی تلویزیون یکی از مواردی است که به شدت بر روی کیفیت عملکرد تلویزیون تاثیر گذاشته و به بخش های بسیار زیادی آسیب وارد می کند (تعمیر یا تعویض مین برد تلویزیون ال جی). یکی از بخش هایی که در اثر آب خوردگی تلویزیون به سرعت دچار مشکل می شود فلت تلویزیون است. فلت تلویزیون در زیر قاب و سطح جلوی تلویزیون قرار دارد و در صورت بروز خرابی باید هرچه سریع تر نسبت به تعمیر فلت تلویزیون ال جی اقدام کرد. برخی مواقع تعمیر فلت تلویزیون ال جی تنها با ترمیم بخش هایی جزئی قابل انجام است، اما گاهی نیز تنها راه حل رفع مشکل تعویض فلت است. 

نحوه تعمیر فلت تلویزیون ال جی

فلت یکی از قطعات حساس به کار رفته در تلویزیون های ال جی و دیگر برندها است که تعمیر آن نیز متفاوت از تعمیر دیگر قطعات تلویزیون است. به دلیل ساختار متفاوت تلویزیون های جدید، برای تعمیر فلت تلویزیون ال جی دستگاهی به نام bonding machine یا دستگاه تعمیر صفحه نمایش تلویزیون احتیاج است. این دستگاه بسیار پیشرفته بوده و بدون آن امکان تعمیر فلت تلویزیون LG وجود ندارد.

برای تعمیر فلت ابتدا لازم است که فلت آسیب دیده از دستگاه جدا شده و ایرادات موجود در آن به دقت رفع شود. در برخی موارد اختلال در عملکرد فلت ناشی از آسیب دیدن پین های آن است که در این صورت تعمیر این قطعه به راحتی انجام می شود. در اکثر موارد اختلال به وجود آمده در فلت تلویزیون مربوط به COF آن بوده و با تعمیر آن مشکل به طور کلی مرتفع می گردد.

شیوه کار بندینگ ماشین به این صورت است که با استفاده از کمپرس های فشار هوای داغ، لنزهای فوق العاده پیشرفته اپتیکال، سیستم نمایش دو گانه، پنل کوارتز و رابط کاربری اقدام به جداسازی و اتصال مجدد فلت به تلویزیون می کند.

تعویض فلت تلویزیون ال جی

فلت های به کار رفته در تلویزیون های ال جی نوارهای انعطاف پذیری هستند که بر روی هر یک از آن ها یک آی سی وجود دارد و این قطعات در نهایت وظیفه انتقال تصویر از برد آدرس به پنل تلویزیون را بر عهده دارند. در برخی موارد ممکن است شدت آسیب های وارده به این قطعه به حدی باشد که امکان تعمیر فلت تلویزیون ال جی وجود نداشته باشد و تنها راه حل رفع مشکل تعویض این قطعه باشد. 

چنین مواردی عموما در اثر آب خوردگی تلویزیون ال جی به وجود می آید. آب خوردگی موجب اتصالی در این قطعات و در نهایت از بین رفتن خطوط گرافیکی ارتباطی موجود روی آن ها می شود. تعویض فلت تلویزیون نیز بدون وجود دستگاه پیشرفته بندینگ ماشین امکان پذیر نبوده و عدم استفاده از این دستگاه در تعویض یا تعمیر فلت تلویزیون LG موجب وارد شدن خسارت های فراوانی به تلویزیون می شود.

هزینه تعمیر فلت تلویزیون LG

زمانی که بحث خدمات تلویزیون پیش می آید یکی از مسائلی که ذهن کاربر را شدیدا درگیر می کند هزینه خدمات است. برای تخمین هزینه تعمیر فلت تلویزیون ال جی لازم است که دستگاه توسط تکنسین های مجرب عیب یابی شده و با توجه به میزان آسیب وارده و راهکار تعمیراتی مناسب هزینه انجام خدمات تخمین زده شود. 

در مواردی مانند آسیب دیدگی پین ها طبیعتا روند انجام خدمات ساده بوده و انجام آن ها برای کاربر هزینه چندانی در پی نخواهد داشت. اما در صورتی که فلت ها دچار پارگی شده باشند تنها راهکار پیش روی تکنسین تعویض فلت است که نسبت به تعمیر آن هزینه بیشتری دارد. 

با توجه به افزایش روز افزون قطعات مورد استفاده از لوازم خانگی، اولویت همکاران ما در مرکز سخت افزار ایران تعمیر فلت تلویزیون LG است تا خدمات ارائه شده تا حد امکان هزینه کمتری برای مشتری داشته باشد. اما به هر حال برخی اوقات تعویض فلت تلویزیون اجتناب ناپذیر بوده و تکنسین راهی به جز تعویض قطعه ندارد. 

در این موارد حداقل وظیفه ما این است که در قبال هزینه ای که مشتری بابت تعویض قطعه می پردازد با استفاده از قطعات اورجینال کیفیت بالای عملکرد آن را تضمین کنیم.

تعمیر فلت تلویزیون LG

علائم خرابی فلت تلویزیون ال جی

خراب شدن فلت تلویزیون ال جی می تواند به دلایل مختلفی نظیر آب خوردگی فلت، شکستگی آن در اثر حمل و نقل نامناسب یا قطع ارتباط فلت با پنل در اثر استهلاک رخ دهد. اما سوال این جاست که از کجا می توان متوجه شد که فلت دستگاه دچار ایراد شده و باید تعمیر شود؟ 

خراب شدن فلت تلویزیون ال جی عموما به اشکال مختلفی بروز پیدا می کند که از روی مشاهده این نشانه ها می توان متوجه آسیب در این قطعه شده و اقدام به تعمیر فلت تلویزیون ال جی کرد. ایراد در فلت تلویزیون گاهی ممکن است به صورت ایجاد نوارهای تیره و روشن در سطح تصویر بروز پیدا کند و در چنین حالتی فرقی نمی کند که تصویر از زیر آن ها مشخص باشد یا نباشد. 

گاهی نیز ممکن است در اثر خرابی فلت تصویر به طور کلی به دو نیمه تقسیم شده یا اینکه تصاویر به حالت نگاتیوی در بیایند. ایجاد خطوط باریک رنگی یا سیاه و سفید یا حتی تغییر فاز رنگ های تصویر نیز علائم خرابی فلت بوده و لازم است در صورت مشاهده آن ها در اسرع وقت برای تعمیر فلت تلویزیون LG به واحد تعمیرات تلویزیون ال جی مراجعه نمایید.

5/5 (1 امتیاز)

یک پاسخ

  1. سلام خسته نباشید.. من پایین تلویزیون تو اسباب کشی یه ضربه کوچیک خورده که چندتا خط تو صفحه افتاده که پایین تصویر رو نشون نمیده.. باید چیکارش کنم به نظر شما بهتره… ال سی دی ال جی 32 اینچ هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =