اشتراک گذاری

قفل شدن درب ماشین لباسشویی ال جی و روش های رفع مشکل

اگر با مشکل قفل شدن درب ماشین لباسشویی ال جی مواجه هستید، ادامه مطلب به شما کمک می کند که ضمن شناخت دلایل بروز این مشکل، آن را برطرف کنید. گاهی پیش می آید که پس از پایان چرخه کار لباسشویی، درب ماشین باز نشده و قفل می شود. در این شرایط، بسته به این که چه چیزی مانع از باز شدن درب ماشین شده است، می توان اقداماتی برای رفع مشکل انجام داد. در ادامه به شما می گوییم که هنگام قفل شدن درب ماشین لباسشویی ال جی چه اقداماتی انجام دهید. البته این روش ها برای ماشین های سایر برندها هم کاربردی هستند و محدود به برند ال جی نمی شوند.

اگر مشکل باز نشدن درب لباسشویی با راهکارهای ارائه شده برطرف نشد، می توانید برای دریافت تخصصی تر با واحد تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در نمایندگی این محصول از نمایندگی ال جی مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید.

قفل شدن درب ماشین لباسشویی ال جی

دلایل قفل شدن درب ماشین لباسشویی ال جی

روال کار ماشین لباسشویی های اتوماتیک به این صورت است که درب دستگاه تا پایان کامل چرخه شستشو باز نمی شود. میکروسوئیچ در این مدل ها وظیفه کنترل باز و بسته شدن درب را بر عهده دارد و اگر درست کار نکند، ممکن است درب ماشین قفل شود. اما به جز این مورد، عوامل دیگری هم هستند که مانع از باز شدن درب ماشین لباسشویی در پایان چرخه شستشو می شوند. در ادامه مهم ترین دلایل قفل شدن درب ماشین لباسشویی ال جی را معرفی می کنیم:

1- تمام نشدن چرخه شستشو

مهم ترین دلیل باز نشدن درب ماشین لباسشویی این است که هنوز چرخه شستشو تمام نشده است. در این شرایط آب تخلیه نمی شود و تا وقتی که آب در دستگاه باشد، درب باز نمی شود.

راه حل: در این شرایط باید تنظیمات چرخه شستشو را یک بار دیگر انجام دهید تا روند تخلیه آب انجام شود. اگر مشکل حل نشد، احتمالا مسیر تخلیه آب مسدود است و مرحله تخلیه به درستی انجام نمی شود. با اقداماتی مثل تعویض یا پاکسازی فیلترها می توان مشکل را حل کرد.

2- خرابی قفل درب ماشین لباسشویی

قفل شدن درب ماشین لباسشویی ال جی، گاهی ناشی از خرابی قفل درب این دستگاه است. تمامی ماشین لباسشویی ‌ها دارای قفل یا میکرو سوئیچ هستند که وظیفه دارد حین کار کردن دستگاه، درب را به طور کامل بسته نگه دارد و اجازه ندهد درب باز شود. اگر این قفل آسیب ببیند، درب ماشین بسته نشده و یا در پایان کار، قفل می شود.

راه حل: برای غیرفعال کردن قفل درب ماشین لباسشویی، می توانید از ضامن دستی استفاده کنید. این ضامن یا زیر قفل است و یا در بخش مواد شوینده تعبیه شده است. البته فراموش نکنید که پس از باز شدن درب ماشین، باید میکروسوئیچ را هم تعمیر یا تعویض کنید.

تعمیر قفل درب لباسشویی ال جی

3- پوسیدگی و خرابی لولای درب

دیگر دلیل قفل شدن درب ماشین لباسشویی lg و سایر برندها، پوسیدگی و خرابی لولای درب است. اگر این لولا به مرور زمان آسیب دیده و یا پوسیده شود، درب به راحتی باز و بسته نشده و یا به طور کامل قفل می گردد.

راه حل: تعمیرکار در این شرایط لولای آسیب دیده را تعویض می کنند تا درب به درستی و بدون ایراد باز و بسته شود. گاهی هم مشکل با جایگزین کردن پین لولاها برطرف می شود و نیاز به اقدام خاص دیگری نیست.

4- خرابی یا شکستگی دستگیره ماشین لباسشویی

درب ماشین لباسشویی دارای یک دستگیره یا فلاپی است که اگر بشکند، مانع از باز شدن درب می شود. پس به عنوان یکی دیگر از دلایل قفل شدن درب ماشین لباسشویی ال جی، باید به خرابی یا شکستگی این دستگیره اشاره کنیم.

راه حل: مسلم است که با تعویض دستگیره یا فلاپی، مشکل باز نشدن درب لباسشویی ال جی هم برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر شما از خدمات تعمیرات لباسشویی ال جی: تعمیر دیگ ماشین لباسشویی ال جی ، ارائه گارانتی معتبر

5- مشکل سوئیچ فشار لباسشویی

ایراد دیگری که می تواند باعث قفل شدن درب ماشین لباسشویی ال جی و دیگر برندها شود، خرابی سوئیچ فشار است. اگر این قطعه به درستی کار نکند، هوایی که قفل درب را باز می کند به دام می افتد. در نتیجه ممکن است درب باز نشده و اصطلاحا قفل شود.

راه حل: لباسشویی را خاموش کنید و اجازه دهید قفل درب خنک شود؛ معمولا پس از چند دقیقه درب به راحتی باز شده و مشکل برطرف می گردد.

6- فعال شدن قفل کودک لباسشویی ال جی

  • در بعضی از مدل‌های لباسشویی ال جی، دارای دکمه قفل کودک با عنوان Child Lock است. برای غیر فعال کردن آن باید دکمه را چند ثانیه فشار دهید.
  • در مدل های جدید ماشین لباسشویی LG ، جهت غیرفعال کردن قفل کودک تنها لازم است که دکمه Prewash/ Child Lock را فشرده و چند ثانیه نگه دارید.
  • در لباسشویی‌های قدیمی‌ ال جی دکمه‌های temp و options را با هم فشار داده و تا 5 ثانیه نگه دارید.

در اینجا لازم است یادآوری نماییم که شعبه نمایندگی ال جی در مشهد مرکز سخت افزار ایران، نیز ارائه دهنده خدمات تعمیرات به هموطنان عزیز در شهر مشهد می باشند. تنها کافیست با یک تماس با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

3.9/5 (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 12 =