اشتراک گذاری
  • خانه
  • مقالات
  • خرابی رله استارت یخچال ال جی و تمام نکاتی که باید راجع به آن بدانید

خرابی رله استارت یخچال ال جی و تمام نکاتی که باید راجع به آن بدانید

از کار افتادن یخچال LG می تواند هر کاربری را دچار نگرانی کند. این مشکل می تواند علل مختلفی داشته باشد و در اثر خرابی قطعات مختلف یخچال رخ دهد. یکی از قطعات به کار رفته در یخچال رله استارت است که موجب فعالیت کمپرسور می شود. 

اگرچه کمپرسور یخچال پس از هر بار فعالیت و فشرده کردن گاز به صورت موقت از کار می ایستد، اما پس از طی شدن این فرآیند و برای شروع مجدد فعالیت به عملکرد صحیح رله استارت نیاز دارد. خرابی رله استارت یخچال ال جی موجب توقف این فرآیند و در نتیجه از کار افتادن کمپرسور می شود.

از کار افتادن کمپرسور یخچال ال جی به این معنی است که گاز موجود در آن تبدیل به مایع نشده و در نتیجه توانایی خنک کردن فضای یخچال را نیز نخواهد داشت. با توجه به توضیحات گفته شده مشخص است که خرابی رله استارت یخچال ال جی ایرادی است که در صورت مشاهده باید سریعا نسبت به تعمیر آن اقدام کرد. 

اگر متوجه خرابی رله استارت یخچال lg خود شدید، می توانید برای عیب یابی و ترمیم تخصصی این قطعه از تیم مجرب تعمیرات یخچال در نمایندگی ال جی مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

رله استارت یخچال ال جی

نشانه های خرابی رله استارت یخچال ال جی چیست؟

وقتی که صحبت از خرابی رله استارت یخچال می شود، اصلی ترین سوال این است که از کجا متوجه بروز ایراد در این قطعه شویم؟ 

پاسخ به این سوال اهمیت بالایی دارد زیرا در صورتی که شما نسبت به علائم خرابی رله استارت یخچال ال جی هوشیار باشید، به محض خرابی این قطعه می توانید آن را ترمیم کرده و از تشدید خرابی یخچال جلوگیری کنید. 

خرابی رله استارت یخچال LG کارکرد کلی یخچال را مختل می کند به همین علت تشخیص آن تا حدودی ساده است. نشانه های خرابی رله استارت عبارتند از:

گرم شدن فضای داخل یخچال

همان طور که در ابتدای این مقاله توضیح داده شد، رله استارت موجب فعالیت مجدد کمپرسور می شود و کمپرسور نیز قطعه ای است که موجب میعان گاز و خنک شدن فضای یخچال خواهد شد. بنابراین می توان گفت اصلی ترین نشانه ای که از روی آن می توان متوجه خرابی رله استارت یخچال ال جی شد گرم شدن فضای داخل یخچال است. 

در صورتی که متوجه گرم بودن فضای درون یخچال خود شدید لازم است در سکوت به صدای کارکرد یخچال گوش دهید. در مواردی که رله استارت به کلی از کار افتاده باشد معمولا صدایی شبیه به وز وز از آن به گوش می رسد. 

در صورتی که چنین صدایی شنیدید باید سریعا نسبت به تعمیر رله استارت یخچال خود اقدام کنید زیرا تعلل در این مورد موجب از کار افتادن کمپرسور و ایجاد هزینه های بیشتر خواهد شد. 

البته در مواردی نیز این صدا شنیده نمی شود اما فضای داخل یخچال به اندازه کافی خنک نیست، این نشانه ای از عملکرد نامناسب رله استارت است که موجب کارکرد نامناسب کمپرسور می شود. در چنین مواردی نیز باید سریعا نسبت به تعمیر رله استارت یخچال ال جی خود اقدام نمایید.

شنیده شدن صدای کلیک

رله استارت یخچال مانند یک کلید مغناطیسی بوده و عملکرد آن همراه با شنیده شدن صدای کلیک خواهد بود. پس در صورتی که این قطعه عملکرد مناسبی داشته باشد هر از گاهی باید صدای کلیک از پشت یخچال شنیده شود. 

شنیدن چندین صدای کلیک پشت سر هم و همچنین شنیده نشدن صدای کلیک به طور کلی به معنی بروز ایراد در این قطعه و خرابی رله استارت یخچال ال جی بوده و باید هرچه سریع تر نسبت به تعمیر آن اقدام شود.

حتما بخوانید: صدا دادن یخچال ساید بای ساید ال جی

اطمینان از خرابی رله استارت یخچال LG

اگرچه نشانه های گفته شده در بالا به عنوان علائم خرابی رله استارت یخچال ال جی نام برده می شوند، اما نمی توان گفت که بروز چنین نشانه هایی به صورت صد در صد خبر از خرابی رله استارت می دهد. اگر کمی در اینترنت جست و جو کنید به راه حل هایی دست پیدا می کنید که با کمک آن ها می توانید اطمینان حاصل کنید که رله استارت یخچال شما خراب شده است. 

ما در این جا برای راحتی شما خوانندگان محترم راه حل های تست خرابی رله استارت یخچال LG را جمع آوری کرده ایم تا در صورت بروز ایراد در این قطعه بتوانید با اطمینان بیشتری از خرابی آن، نسبت به تعمیر یخچال خود اقدام نمایید. 

توجه داشته باشید که در تمامی راه حل های گفته شده لازم است پیش از هرگونه اقدامی از سیم های پشت یخچال عکس بگیرید تا برای تعویض مشکلی نداشته باشید. محل قرارگیری رله استارت در پشت یخچال و پایین کمپرسور است و با برداشتن گارد محافظ به راحتی قابل مشاهده است.

تست خرابی رله استارت یخچال LG بدون ابزار

پیش از هرگونه اقدامی درا ین مورد لازم است که دو شاخه یخچال را از پریز بیرون بکشید .رله استارت قطعه ای فلزی بوده و باید از نظر ظاهری سالم و بدون زنگ زدگی باشد. 

مشاهده هرگونه زنگ زدگی و خوردگی در این قطعه به معنی ایراد در آن و خرابی رله استارت یخچال ال جی است. در برخی موارد ممکن است خرابی رله استارت یخچال LG با تمیز کردن خوردگی ها برطرف شود. 

اما در اکثر مواقع برای رفع ایراد یخچال لازم است این قطعه تعویض شود. برای اطمینان بیشتر می توانید اگر رله یخچال شما به صورت جامد بوده و سیم پیچی نیست، آن را جدا کرده و تکان دهید. 

در صورتی که از داخل رله در هنگام تکان دادن صدای تق تق شنیدید می توان با اطمینان صد در صد گفت که رله سوخته و نیاز به تعویض دارد. هرچند که بهتر است از یک متخصص در این امر کمک بگیرید.

تست رله یخچال با کمک تجهیزات

شاید شنیدن کلمه تجهیزات ذهن شما را به سمت دستگاه های پیچیده ببرد، اما در حقیقت تجهیزاتی که برای تست خرابی رله استارت یخچال ال جی نیاز دارید یک اهم متر یا مولتی متر است. برای این کار باید ابتدا به کمک اهم متر مقاومت بین پایه های رله را اندازه گیری کنید. 

فراموش نکنید که این اندازه گیری باید به صورت دو به دو باشد. در صورت سالم بودن رله استارت، تنها یک جفت از پایه ها باید مقدار بین 10 تا 100 اهم را نشان داده و دیگر پایه ها نیز عدد صفر اهم را نشان دهند. در غیر این صورت باید آگاه باشید که رله استارت یخچال شما خراب شده و باید سریعا نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید.

علل خراب شدن رله استارت یخچال ال جی

رله استارت کلیدی مغناطیسی بوده که با عبور جریان برق از داخل سیم پیچ، به صورت موقت خاصیت آهنربایی پیدا کرده و قطعه کنتاکت فلزی موجود را جذب کرده و موجب استارت مجدد کمپرسور می شود. خرابی رله استارت یخچال ال جی می تواند دلایل مختلفی نظیر کارکرد بیش از حد یخچال، خراب شدن ترموستات، نوسانات برق و خرابی کمپرسور داشته باشد. 

از آن جا که خرابی رله استارت یخچال LG موجب از کار افتادن عملکرد یخچال در خنک کردن فضای درونی آن می شود؛ لازم است که در صورت بروز هرگونه مشکلی در این قطعه سریعا آن را تعمیر کنید.

تعمیر رله استارت یخچال ال جی

باید گفت که در بیشتر موارد در صورت بروز ایراد در رله استارت، عموما تنها راه رفع آن تعویض قطعه بوده و امکان تعمیر رله استارت وجود ندارد. علاوه بر آن، در صورت خرابی رله استارت یخچال ال جی، تعویض آن موجب بالا رفتن عمر مفید این قطعه شده و به کمپرسور اجازه می دهد که با تمام قدرت عمل کرده و فعالیت خود را از سر بگیرد. 

توصیه ما این است که تعویض رله استارت یخچال ال جی را به متخصصین ما در نمایندگی تعمیر یخچال ال جی بسپارید و از دست کاری آن در منزل خودداری کنید.

4.3/5 (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + یک =